معرفی گروه کامپیوتر

گروه کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی

دانشگاه علم و فرهنگ با نزدیک به ۹ هزار دانشجو در ۹۹ رشته تحصیلی فعال است و فضای مناسب و کارآمدی برای کسب مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای و دانش و تکنولوژی روز محسوب‌می‌شود. دانشجویان این دانشگاه در لیست برترین‌های المپیاد علمی و برنامه‌های فرهنگی دانشجویی کشور جای گرفته و درصد قابل توجهی از دانشجویان در رشته‌های مختلف رتبه‌های تک رقمی و برتر کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری را به خود اختصاص می‌دهند. دانش‌آموختگان دانشگاه در بخش‌های مختلف صنعت و خدمات در جامعه جذب شده و خانواده بزرگی از فعالان اقتصادی و صنعتی تأثیر گذار را در کشور شکل داده‌اند.

گروه کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی مهندسی کامپیوتر در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد. از سال ۱۳۷۳ پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر نیز آغاز شد. 

نخستین دانشجویان کارشناسی‌ارشد کامپیوتر با گرایش مهندسی نرم‌افزار در سال ۱۳۹۱ پذیرش شدند. با تلاش اعضای هیئت‌علمی، رشته کارشناسی‌ارشد مهندسی فناوری اطلاعات با گرایش تجارت الکترونیکی نیز از سال ۱۳۹۸ دایر شد. در پی همکاری مرکز اطلاعات علمی (SID)، کارشناسی‌ارشد مهندسی کامپیوتر - علوم داده به‌عنوان یکی از ۳ عنوان این گرایش در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد کامپیوتر کشور در سال ۱۴۰۰ دانشجو پذیرفت. نظر به اهمیت مباحث نظری و محاسباتی در حوزه کامپیوتر، مقطع کارشناسی رشته علوم کامپیوتر نیز از سال ۱۴۰۱ دایر شد. در نهایت پس از سال‌ها تجربه، فعالیت گروه کامپیوتر از سال ۱۴۰۲ در مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار نیز آغاز شد.

گروه کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ هم‌اکنون در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری از طریق آزمون ورودی دانشجو می‌پذیرد. علاوه بر اعضای هیئت‌علمی تمام وقت در گروه کامپیوتر، مجموعه‌ای از اساتید مجرب به‌صورت مدعو نیز با دانشگاه همکاری می‌کنند.