پیام رییس دانشگاه علم و فرهنگ به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ سید سعید هاشمی- رییس دانشگاه علم و فرهنگ-، به مناسبت آغاز سال تحصیلی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی

  • سال تحصیلی، شروع فصل تازه‌ای از زندگی علمی دانشجویان عزیز، استادان ارجمند و دست اندرکاران پرتلاش حوزه آموزش کشور است. سال تحصیلی جدید را درحالی آغاز می‌کنیم که عاشورای حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم و همواره اذعان داریم که قیام کربلا از نخستین مراحل تا پایان آن، بالاترین درس، بهترین دانشگاه و اصلی‌ترین تجلی‌گاه آزادگی، عزت و شجاعت است. از سوی دیگر نیز سال تحصیلی پیش رو را به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به صورت مجازی آغاز می‌کنیم درحالی که تلاش کرده‌ایم تا با علم و تکنولوژی از مسیرآموزش‌های کلاسیک به آموزش‌های الکترونیک تغییرجهت دهیم و امید داریم با فرهنگ نظم، صبوری، همدلی، مسئولیت پذیری و رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت ادامه مسیر دهیم تا وقفه ای درکیفیت و کمیت آموزش‌های دانشگاه ایجاد نگردد.

مفتخرم که اعلام کنم با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا، پشتکار و تلاش شما دانشجویان عزیز همراه با دانش و تجربه استادان فرهیحته‌ی دانشگاه علم و فرهنگ، باعث شد سال تحصیلی گذشته افتخارات خوبی برای همه ما رقم بخورد که بی‌تردید کسب رتبه یک نوآوری کشور و رتبه دهم دانشگاه های ایران به تایید موسسه‌های بین المللی مهم‌ترین آن‌ها بوده است. راه اندازی بنیاد توسعه کسب و کار با هدف شکل‌گیری هسته‌های کسب و کار دانشجویی، تاسیس مرکزفناوری‌های دیجیتال دانشگاه به منظور افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی، اخذ 45 فاند تحصیلی اراسموس پلاس از اتحادیه اروپا با همکاری دانشگاه‌های اتریش تاسال2023، افزایش4 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد وهمچنین درخشش دانشجویان دانشگاه وکسب رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در برخی رشته‌ها و آماربالای رتبه‌های برتر زیر صد و دویست دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی از دیگر افتخاراتی بوده که جای بسی خشنودی دارد ولی همزمان یادآور وظیفه خطیر همه ما برای حفظ افتخارات کسب شده، توسعه آن‌ها و افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های دانش بنیان در سال تحصیلی پیش رو می باشد.

رشد و توسعه اقتصادی درحال حاضر از مهم‌ترین مسائل کشور است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد کلید اصلی آن است. از این رو ضروری است ما به عنوان دانشگاه مسئول وکارآفرین، مساله‌محوری را هدف قرار داده و با آموزش‌های مهارتی برای ایجاد بسترهای کارآفرینی با رویکرد رشدو توسعه اقتصادی کشور بیش از پیش تلاش کنیم.

آموزش‌ها در دانشگاه علم و فرهنگ باید به سمت پرورش نیروی انسانی تحصیل کرده، نوآور، خلاق و شجاع در تصمیم‌گیری سوق پیدا کند و با همکاری و بهره‌مندی از دانش و تجربه کشورهای دیگر زمینه مناسب برای ایجاد نوآوری و خلاقیت پدید آید. بر این اساس انتظار دارد تا در سال تحصیلی جدید، با وجود مشکلات و سختی‌های ناشی از کرونا، استادان و دانشجویان عزیز باپشتکار، تلاش، نوآوری، ریسک‌پذیری و امید به آینده ای روشن موفقیت‌های روزافزونی کسب نمایند.

در پایان، آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه علم و فرهنگ تبریک عرض نموده و امیدوارم بتوانیم با عنایت خداوند متعال و با پذیرش مسئولیت در محیطی آرام و سرشار از سلامتی ونشاط، گام‌هایی مؤثر برای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نام بلند ایران اسلامی برداریم.